Print

Forsikringskrav

Her får du svar på de mest stillede spørgsmål om forsikringskrav.

Hvad er forsikringskrav?
Af og til stiller forsikringsselskaberne krav om, at en virksomhed skal have et særligt sikkerhedsniveau – typisk i form af en godkendt tyverialarm – for at de vil forsikre virksomheden. 

Hvordan udtrykkes et forsikringskrav?
Hvis dit forsikringsselskab stiller et krav til dig, vil de udtrykke kravet i form af et tal – 10, 20, 30, 40, 50 eller 60 – der angiver niveauet af sikkerhed og den type af sikring, du har brug for. Dette tal kan en sikkerhedsvirksomhed som G4S oversætte til en konkret sammensætning af komponenter i en tyverialarm og eventuelt gitter.

Hvem har typisk et forsikringskrav?
Det er dit forsikringsselskab, der bestemmer, om de vil give dig et krav om et konkret sikringsniveau. I praksis afgør forsikringsselskabet som regel, om du skal have et krav eller ej efter et besøg hos dig, og de vil så meddele dig, hvilket niveau af sikkerhed, du skal have.

Typisk vil en detailbutik med varer på lager eller varer til reparation få et krav om en tyverialarm. Kravets omfang afhænger af, hvilke typer af varer, der bliver solgt i butikken.

Kontorer har ofte ikke noget forsikringskrav. Dog kan dit forsikringsselskab vælge at stille krav til dig, hvis du har såkaldt ”særligt løsøre” – dvs. IT-udstyr, radio/tv-udstyr m.v. til en værdi over ca. 180.000 kr. I så fald vil de typisk udtrykke kravet i form af et tal mellem 10 og 20.

Hvad betyder det at have et forsikringskrav?
Hvis du har et forsikringskrav fra niveau 20 og opefter, betyder det, at du som minimum skal have en tyverialarm, der er godkendt og registreret af forsikringsselskaberne, installeret af et godkendt sikkerhedsfirma og overvåget af en godkendt kontrolcentral. Alle disse krav opfylder G4S. Vores erhvervsalarmer er godkendte, alle vores montører er godkendte installatører og vores kontrolcentral er godkendt.

Hvis du har et forsikringskrav, er det vigtigt, at du fortæller det til os. Så sørger vi for, at sammensætningen af alarmen lever op til dit krav og udsteder en ”installationserklæring” om, at din tyverialarm lever op til dit krav.

Hvis du har fået et forsikringskrav?
Book et møde med én af vores konsulenter, hvis du har fået et forsikringskrav. Alle vores konsulenter er eksperter og ved nøjagtigt, hvilken sammensætning din alarm skal have, så du lever op til kravet fra forsikringsselskabet.

Du kan bestille et konsulentbesøg eller ringe på telefon 70 26 95 26

Hvis du ikke har et forsikringskrav
Du kan selv sammensætte din alarm, hvis du ikke har et forsikringskrav. Du kan vælge at bestille den selv online. Se eventuelt de gode råd om sikring i vores eksempler/plantegninger

Du kan også vælge at få besøg af én af vores konsulenter, der kan vejlede dig. Bestil konsulentbesøg.

Når du har bestilt online, kan vores montør altid rådgive dig og eventuelt udvide med en ekstra rumføler, når han kommer og sætter alarmen op.


Hvis du vil høre mere om forsikringskrav, så ring til G4S på telefon 70 26 95 26. Du kan også læse mere hos Forsikring & Pension.