Hjælp til din SPC tyverialarm

Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål

FAQ SPC

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen, og kontrolcentralen får besked.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.

Det er abonnentens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan reetableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Hvad skal jeg gøre, hvis alarmen gå i gang?

Har du frakoblet og afstillet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Du skal altid frakoble og afstille en fejlalarm. Lykkedes det ikke indenfor 2 min.: 
kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 22 11, vælg ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

For at kunne rette tilkaldpersoner, telefonnr. eller kodeord, skal der fremsendes en email til data@dk.g4s.com
Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservice medarbejder for verifikation at det indsendte.

Ændring af kodeord - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Ændring af tilkaldpersoner / telefonnr. - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by for installationen/anlægget
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Påfør - Ændre - Slet : Navn - Telefonnr.
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Er du i en længere periode ikke på adressen, anbefaler vi, at du oplyser os om dette. 

Skriv til os på data@dk.g4s.com
- husk at oplyse anlægsnr.

Du vil efterfølgende modtage en kvittering på mail, når de ønskede oplysninger er opdaterede.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Har du stadig brug for hjælp? 

Ring 70 33 00 40

Udfyld formular