Få hjælp til din G4S SHIELDalarm

Sådan opretter du flere brugere i din SHIELDalarm app, se hjælpevideoer til alarmen og meget mere. 

Du er velkommen til at ringe til os på telefon 70 33 00 40 - vi er klar til at hjælpe hver dag mellem kl. 8 og kl. 22. 

Spørgsmål til SHIELDalarm

Rødt lys i panelets ‘Fuld cirkel' med kryds

Hvis der er lys i ‘Fuld cirkel med kryds i’  betyder det, at der er en fejl på alarmen. Du skal ikke gøre noget, vi har allerede fået besked om fejlen. Du kan sagtens slå alarmen til alligevel.

Se hjælpevideo om, hvordan du bruger betjeningspanelet

Hvorfor lyser fjernbetjeningen rødt?

På fjernbetjeningen får du besked om fejl når midten af fjernbetjeningen lyser rødt. G4S har fået besked fra alarmanlægget om fejlen. 

Ønsker du alligevel at slå alarmen til, så dobbeltklikker du igen fx på ‘fuld ring’ for at slå alarmen til, og derefter lyser fjernbetjeningen grønt, når alarmen er slået til. 

Se hjælpevideo om, hvordan du bruger fjernbetjeningen

Læs mere om alarmer til hjemmet

Flere spørgsmål

Hvorfor bipper betjeningspanelet, når jeg slår alarmen til?

Når du slår alarmen til på betjeningspanelet, mens din hoveddør er åben, så bipper betjeningspanelet og ikonet for frakobling lyser. Det gør den, fordi den har registreret at dele af din alarms sikrede områder står åbne (hoveddøren). Luk i stedet din hoveddør og tryk på symbolet for tilkobling. Derefter kan du åbne døren, gå ud og alarmen er slået til. (hører du igen et bip, samt ser lys i ikonet for frakobling, så er der et andet område i dit hjem, som står åbent) 

Vælger du alligevel, at slå alarmen til - uden at lukke døren, så foretager du en tvangstilkobling af din alarm. Det betyder, at din hoveddør er udkoblet, indtil den bliver lukket igen.
Bruger du appen til SHIELDalarm, så vil du altid kunne se en meddelelse om, hvilke områder der står åbne ved tilkobling. 

Hvorfor virker min kode til betjeningspanelet ikke?

Når du vil slå alarmen fra på betjeningspanelet, aktiverer du først panelet på C-tasten og taster din firecifrede kode. 

Og er det din søn, oprettet som ‘bruger 01’, som skal slå alarmen fra, skal han først aktivere betjeningspanelet på C-tasten og derefter taste ‘01*’ før den firecifrede kode. 
Er det bruger 02, taster man ‘02 * (stjerne)’ før den firecifrede kode …  og så videre. Læs mere om alarm systemer.

Se hjælpevideoen omkring koder til panelet 

Har jeg et Tilkaldetryk og hvordan fungerer det?

For at du har et aktivt tilkaldetryk, skal du have aftalt det med sikkerhedskonsulenten, da vi satte din alarm op. 

Når du har et Tilkaldetryk aktiverer du det på betjeningspanelet ved, at trykke på C-tasten og derefter på '*' (stjernen). På fjernbetjeningen dobbeltklikker du på '!' (udråbstegnet). 

Efter du har gjort det, bliver der sendt en lydløs alarm til kontrolcentralen. Vi vil forsøge at kontakte dig og personer på din tilkaldeliste. Er der brug for det, kan vi sende en vagt.

Ring til support på 70 33 00 40, hvis du er interesseret i et Tilkaldetryk.

Muligheder med SHIELDalarm

Der bliver løbende udviklet nye produkter og muligheder til din SHIELDalarm. Læs mere om alle dine muligheder med alarm fra G4S.

Få opgraderet din alarm

I G4S har vi haft flere forskellige alarmer til hjemmet. Har du allerede en G4S alarm og er du interesseret i nyere alarm systemer, så kan du få opgraderet din alarm til den nye SHIELDalarm. 

Ring 70 200 300 og hør mere.

I G4S gemmer vi billeder og data i 30 dage. Herefter bliver billeder og data slettet i henhold til gældende GDPR-lovgivning.

Har du brug for teknisk hjælp til din alarm?
Vi er klar til at hjælpe dig:
Mandag - fredag: 7 - 22 | Lørdag - søndag: 8 - 22

Ring 70 33 00 40

Skriv og få hjælp til alarmen