Forsikringskrav

Forsikringsselskaberne kan sætte krav til, at en virksomhed har et bestemt sikkerhedsniveau. Det kan f.eks. være en godkendt tyverialarm, låsesystemer eller andet, før de vil forsikre jeres virksomhed.

Vi ved nøjagtigt, hvilken sikkerhedsløsning, I skal have, for at afdække jeres sikringskrav.

📞 70 27 73 62

BESTIL ET KONSULENTBESØG

Hvad er et forsikringskrav?

Forsikringsselskaberne kan sætte krav om, at en virksomhed har et særligt sikkerhedsniveau. Forsikringskravet betyder typisk, at jeres virksomhed skal have en godkendt tyverialarm, før I kan blive forsikret. Det kan også være forsikringskrav til f.eks. låse.
 
Forsikringskravet vil typisk blive udtrykt i form af tallene (sikringsniveauer): 10, 20, 30, 40, 50 og 60. Tallene angiver niveauet af sikkerhed, I har brug for.
 
Dette tal kan G4S oversætte til en konkret sikkerhedsløsning i jeres virksomhed. Det kan f.eks. være en tyverialarm eller andre løsninger.


Har I et forsikringskrav?

Book et møde med én af vores sikkerhedskonsulenter, hvis I har et forsikringskrav. De hjælper jer med at identificere og opstille en sikkerhedsløsning der afdækker jeres unikke sikkerhedsbehov. Hermed sikres, at I efterlever jeres forsikringskrav, branches regelsæt og øvrig gældende lovgivning.

Ring til os på: 70 27 73 62

BESTIL ET KONSULENTBESØG

Sikringsprodukter

Du kan sammensætte vores produkter, som du vil - og få dem overvåget af vores politigodkendte kontrolcentral.

Gratis værktøj: se hvilket sikringsniveau, I skal bruge

Til at hjælpe jer med at finde ud af, hvilket sikringsniveau, I har brug for, kan I bruge sikringsguiden.

Med sikringsguiden kan du ud fra dit forsikringskrav (10-60) blive klogere på, hvilke sikkerhedsløsninger du skal have, før du er dækket i tilfælde af f.eks. indbrud.

 
 

Prøv sikringsguiden her

Flere spørgsmål om forsikringskrav

Hvad betyder sikringsniveauerne?

Forsikringskravet fastlægges ud fra seks forskellige sikringsniveauer og afhænger blandt andet af værdien af f.eks indbo og varesortiment i virksomheden. Jo højere sikringsniveau I har, des bedre sikkerheds-setup kræves.

I G4S sørger vi for, at jeres sikkerhedsløsning lever op jeres forsikringskrav.

Hvad betyder det at have et forsikringskrav?

Hvis jeres virksomhed f.eks. har et forsikringskrav fra niveau 20 og opefter, betyder det, at:

  • I som minimum skal have en tyverialarm, der er godkendt og registreret af forsikringsselskaberne.
  • Tyveralarmen skal være installeret af et godkendt sikkerhedsfirma.
  • Tyverialarmen skal være overvåget af en godkendt kontrolcentral.

Alle disse krav opfylder G4S. Vores erhvervsalarmer er godkendte. Vores kontrolcentral er godkendt. Og alle vores montører er godkendte installatører.

Hvem har typisk et forsikringskrav?

Det er jeres forsikringsselskab, der bestemmer, om de vil give jer et krav om et konkret sikringsniveau.

Typisk vil en detailbutik med varer på lager eller varer til reparation få et krav om en tyverialarm. Kravets omfang afhænger af hvilken type varer, der bliver solgt i butikken.

Kontorer har ofte ikke noget forsikringskrav. Dog kan jeres forsikringsselskab vælge at stille krav til jer, hvis I har såkaldt "særligt løsøre". Det kan f.eks. være IT-udstyr, tv-udstyr mv. til en værdi over ca. 180.000 kr. Her vil kravet typisk have et sikringsniveau mellem 10 og 20.

Hvad hvis I ikke har et forsikringskrav?

Hvis I ikke har et forsikringskrav, kan I selv sammensætte jeres alarm. 

Vi anbefaler dog altid, at du taler med en specialist, så I sikrer jer, at I får den rigtige løsning.

Gå ikke glip af nyeste viden!

Få automatisk besked når vi udgiver ny viden.

Ja tak, hold mig opdateret!