Hjælp til din tyverialarm i S8-familien

Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål

FAQ S8-familien

Hvorfor virker appen ikke?

Får du en fejlmelding på din telefon eller tablet, tjek da om der er forbindelse/datatransmission dertil, om den seneste app-version er indlæst.
Hjælper dette ikke, kan du kontakte G4S på telefon 70 33 00 40, vælg Teknisk Support.

Kan jeg betjene min alarm med via app / pc / fjernbetjening?

Du kan bruge app og fjernbetjening. Du kan hente appen længere oppe.

Virker min alarm stadig, hvis jeg opsiger min fastnettelefon?

Sender dit anlæg via et modem, kræver det en fastnet telefonforbindelse, ellers kan anlægget ikke sende alarmer. Sender dit anlæg via mobilnettet (GSM) kan du opsige fastnet telefonforbindelsen.
Har du spørgsmål til, om anlægget sender via modem eller GSM kan du ringe til 70 33 00 40, vælg Teknisk support.

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen, og kontrolcentralen får besked.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.

Det er abonnentens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan reetableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Skal jeg kontakte G4S, hvis min alarm har været i gang?

Har du frakoblet og afstillet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Du skal altid frakoble og afstille en fejlalarm. Lykkedes det ikke indenfor 2 min.: 
kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 22 11, vælg ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

For at kunne rette tilkaldpersoner, telefonnr. eller kodeord, skal der fremsendes en email til data@dk.g4s.com
Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservice medarbejder for verifikation at det indsendte.

Ændring af kodeord - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Ændring af tilkaldpersoner / telefonnr. - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by for installationen/anlægget
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Påfør - Ændre - Slet : Navn - Telefonnr.
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Er du i en længere periode ikke på adressen, anbefaler vi, at du oplyser os om dette. 

Skriv til os på data@dk.g4s.com
- husk at oplyse anlægsnr.

Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservice medarbejder for verifikation at det indsendte.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Har du stadig brug for hjælp? 

Ring 70 33 00 40

Udfyld kontaktformular