Hjælp til din S4 tyverialarm

Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål

 

 

Spørgsmål til S4 alarm

Kan jeg betjene min alarm med via app / pc / fjernbetjening?

Du kan bruge fjernbetjening til din S4-alarm.

Hvorfor virker min fjernbetjening ikke?

AFVENT

Undersøg om alarmpanelet viser fejl ”Systemfejl” vha. trykke PIL NED.
Viser display ”LO-BAT FJB” skal batteriet/-erne udskiftes. 
Læs mere derom i afsnittet Fjernbetjening, sådan får du nye batterier [link dertil]
Hvis problemet ikke bliver løst efter batteriskift, skal fjernbetjeningen udskiftes.
Fjernbetjeninger er et tilkøb til anlægget.

Anlægget kan altid betjenes på alarmpanelet vha. kode, også når fjernbetjeningen ikke virker. 

 

Hvordan skifter jeg batteri i en fjernbetjening?

Du udskifter selv batteriet i fjernbetjeninger. 
Bestilling og udskiftning af batteri(er) er ikke omfattet af abonnementet. 
Husk at tjekke batteritype på det gamle batteri, når nyt købes. 
Batterierne kan typisk købes i supermarkeder, på tankstationer, hos fotohandlere etc., men kan med fordel bestille batterierne på G4Sshoppen.dk.

Bruger 1 stk. CR-1/3N pr. fjernbetjening.

Centralen lyser GUL ved batterisymbolet og sender besked til kontrolcentralen.

Lys på alarmpanelet

 

Virker min alarm stadig, hvis jeg opsiger min fastnettelefon?

Sender dit anlæg via et modem, kræver det en fastnet telefonforbindelse, ellers kan anlægget ikke sende alarmer.
Har du spørgsmål til, om anlægget sender via modem, kan du ringe til 70 33 00 40 - vælg Teknisk support.

Kan jeg have kæledyr/robotstøvsuger, når jeg har alarm?

Har du husdyr, kan du vælge at bruge skalsikring. Alternativt kontakt os for at finde en løsning, hvorved f.eks. større eller flere husdyr kan færdes frit i i boligen.  

En G4S vagt eller montør, går ikke ind i en bolig, hvor der forefindes hund, uden denne er under opsyn.

En robotstøvsuger kan ”agere” som husdyr, køre ind i ting, som derved bevæger sig og aktiverer sensoren. 
Er du i tvivl om robotstøvsugeren aktiverer alarmen, kan du tilkoble anlægget, placere dig et sted, hvor du ikke fanges af rumsensorerne og så lade støvsugeren udføre det ønskede. 
Går alarmen i gang, kan du straks derefter frakoble alarmen.  
Ønsker du at ændre dit anlæg pg.a. du har fået husdyr eller robotstøvsuger, kan du kontakte G4S via kundeservice@dk.g4s.com 

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen, og giver kontrolcentralen besked.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.

Det er abonnentens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan reetableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Skal jeg kontakte G4S, hvis min alarm har været i gang?

Har du frakoblet og afstillet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Du skal altid frakoble og afstille en fejlalarm. Lykkedes det ikke indenfor 2 min.: 
kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 22 11, vælg ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

For at kunne rette tilkaldpersoner, telefonnr. eller kodeord, skal der fremsendes en email til data@dk.g4s.com
Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservice medarbejder for verifikation at det indsendte.

Ændring af kodeord - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Ændring af tilkaldpersoner / telefonnr. - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by for installationen/anlægget
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Påfør - Ændre - Slet : Navn - Telefonnr.
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Ved ferie kan du skrive til os på data@dk.g4s.com 
- husk at oplyse dit anlægsnummer.

Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservicemedarbejder for verifikation af det indsendte.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Har du stadig brug for hjælp?

Ring til os - vælg teknisk support

Ring 70 33 00 40

Udfyld kontaktformular