Hjælp til din S4 tyverialarm
Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål
Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål
Du kan bruge fjernbetjening til din S4-alarm.
AFVENT
Undersøg om alarmpanelet viser fejl ”Systemfejl” vha. trykke PIL NED.
Viser display ”LO-BAT FJB” skal batteriet/-erne udskiftes.
Læs mere derom i afsnittet Fjernbetjening, sådan får du nye batterier [link dertil]
Hvis problemet ikke bliver løst efter batteriskift, skal fjernbetjeningen udskiftes.
Fjernbetjeninger er et tilkøb til anlægget.
Anlægget kan altid betjenes på alarmpanelet vha. kode, også når fjernbetjeningen ikke virker.
Du udskifter selv batteriet i fjernbetjeninger.
Bestilling og udskiftning af batteri(er) er ikke omfattet af abonnementet.
Husk at tjekke batteritype på det gamle batteri, når nyt købes.
Batterierne kan typisk købes i supermarkeder, på tankstationer, hos fotohandlere etc., men kan med fordel bestille batterierne på G4Sshoppen.dk.
Bruger 1 stk. CR-1/3N pr. fjernbetjening.
Centralen lyser GUL ved batterisymbolet og sender besked til kontrolcentralen.
Har du husdyr, kan du vælge at bruge skalsikring. Alternativt kontakt os for at finde en løsning, hvorved f.eks. større eller flere husdyr kan færdes frit i i boligen.
En G4S vagt eller montør, går ikke ind i en bolig, hvor der forefindes hund, uden denne er under opsyn.
En robotstøvsuger kan ”agere” som husdyr, køre ind i ting, som derved bevæger sig og aktiverer sensoren.
Er du i tvivl om robotstøvsugeren aktiverer alarmen, kan du tilkoble anlægget, placere dig et sted, hvor du ikke fanges af rumsensorerne og så lade støvsugeren udføre det ønskede.
Går alarmen i gang, kan du straks derefter frakoble alarmen.
Ønsker du at ændre dit anlæg pg.a. du har fået husdyr eller robotstøvsuger, kan du kontakte G4S via kundeservice@dk.g4s.com
Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen, og giver kontrolcentralen besked.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.
Det er abonnentens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget.
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement.
Hvis strømmen ikke kan reetableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.
Send en e-mail til data@dk.g4s.com med dine rettelser samt dit navn, telefonnummer samt gerne et anlægsnummer, så ringer vi dig op. Husk at du skal oplyse dit kodeord.
Ved ferie kan du skrive til os på data@dk.g4s.com
- husk at oplyse dit anlægsnummer.
Du vil efterfølgende modtage en kvittering på mail, når de ønskede oplysninger er opdaterede.