Hjælp til din G4S SMARTalarm

Her finder du brugervejledninger, hjælpevideoer, links til apps, og du kan finde svar på ofte stillede spørgsmål

Fejlsøgning SMARTalarm

Hvorfor virker min app ikke?

Får du en fejlmelding på din telefon eller tablet, tjek om der er forbindelse/datatransmission dertil , om du har den seneste app-version, ellers genstart enheden.
Hjælper det ikke, kan du kontakte kundeservice på telefon 70 33 00 40, vælg Teknisk Support.

Hvorfor virker min fjernbetjening ikke?

Tryk på en tilfældig knap på fjernbetjeningen. Hvis ikonet på tasten lyser, bør batteriet virke. Tjek om fjernbetjeningen er indlæst i systemet - det kan du se i appen under enheder. Hvis den ikke er indlæst, kontakt 70 33 22 55, mens du er hjemme på adressen med fjernbetjeningen, da den skal genindlæses.

Lyser ikonet ikke, tjek om en af tasterne sidder fast. Hvis ikke, så skift batteriet.

Du kan med fordel købe batterier i g4sshoppen.dk

Anlægget kan altid betjenes på alarmpanelet eller i appen, også når fjernbetjeningen ikke virker. 

 

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen og kontrolcentralen bliver informeret.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.
Backup-batteriet har ca. 4-5 timers levetid, og genoplader automatisk, når strømmen re-etableres.

Det er kundens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan re-etableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Spørgsmål til G4S SMARTalarm

Kan jeg betjene min alarm med via app / pc / fjernbetjening?

Ja, du kan bruge alle 3 ting. Du kan hente app til mobil og exe-fil til pc længere oppe. Fjernbetjeninger køber du i www.g4sshoppen.dk.

Virker min alarm stadig, hvis jeg opsiger min fastnettelefon?

Din alarm sender via mobilnettet (GSM) og internettet. Du kan derfor godt opsige fastnet telefonforbindelsen.

Kan jeg have kæledyr/robotstøvsuger, når jeg har alarm?

Har du husdyr, kan du vælge at få en særlig PET-sensor til din alarm, som tillader husdyr op til 30 kg. frit kan færdes i boligen, mens alarmen er tilkoblet.
Man kan som alternativ dertil, opsætte anlægget til at have Skalsikring, hvorved f.eks. større eller flere husdyr kan færdes frit i i boligen.  

En G4S vagt eller montør, går ikke ind i en bolig, hvor der forefindes hund, uden denne er under opsyn.

En robotstøvsuger kan ”agere” som husdyr, køre ind i ting, som derved bevæger sig og aktiverer sensoren. 
Er du i tvivl om robotstøvsugeren aktiverer alarmen, kan du tilkoble anlægget, placere dig et sted, hvor du ikke fanges af rumsensorerne og så lade støvsugeren udføre det ønskede. 
Går alarmen i gang, kan du straks derefter frakoble alarmen og en PET-sensor eller skalsikring er nødvendig.  
Ønsker du at ændre dit anlæg pg.a. du har fået husdyr eller robotstøvsuger, kan du kontakte G4S via kundeservice@dk.g4s.com 

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Skal jeg kontakte G4S, hvis min alarm har været i gang?

Har du frakoblet og afstillet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Du skal altid frakoble og afstille en fejlalarm. Lykkedes det ikke indenfor 2 min.: 
kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 22 11, vælg ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

For at kunne rette tilkaldpersoner, telefonnr. eller kodeord, skal der fremsendes en email til data@dk.g4s.com
Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservice medarbejder for verifikation at det indsendte.

Ændring af kodeord - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Ændring af tilkaldpersoner / telefonnr. - påfør:

  • Anlægsnr.
  • Navn, adresse, postnr. og by for installationen/anlægget
  • Dato for ikrafttrædelse af rettelsen
  • Påfør - Ændre - Slet : Navn - Telefonnr.
  • Navn og mobilnr. på afsender, skal fremgå af email

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Ved ferie kan du skrive til os på data@dk.g4s.com 
- husk at oplyse dit anlægsnummer.

Du vil efterfølgende blive ringet op af en kundeservicemedarbejder for verifikation af det indsendte.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Har du stadig brug for hjælp?

Ring til os - vælg teknisk support

Ring 70 33 00 40

Udfyld kontaktformular