Hjælp til din G4S SMARTalarm

Her finder du brugervejledninger, hjælpevideoer, links til apps, og du kan finde svar på ofte stillede spørgsmål.

 

I G4S gemmer vi billeder og data i 30 dage. Herefter bliver billeder og data slettet i henhold til gældende GDPR-lovgivning.

Fejlsøgning SMARTalarm

Hvorfor virker min app ikke?

Får du en fejlmelding på din telefon eller tablet, tjek om der er forbindelse/datatransmission dertil , om du har den seneste app-version, ellers genstart enheden.
Hjælper det ikke, kan du kontakte kundeservice på telefon 70 33 00 40, vælg Teknisk Support.

Hvorfor virker min fjernbetjening ikke?

Tryk på en tilfældig knap på fjernbetjeningen. Hvis ikonet på tasten lyser, bør batteriet virke. Tjek om fjernbetjeningen er indlæst i systemet - det kan du se i appen under enheder. Hvis den ikke er indlæst, kontakt Teknisk Support 70 33 00 40 - vi er klar til at hjælpe dig alle dage til kl. 22. Husk, at du skal være på adressen med fjernbetjeningen, så vi kan få den indlæst.

Lyser ikonet ikke, tjek om en af tasterne sidder fast. Hvis ikke, så skift batteriet.

Du kan med fordel købe batterier i g4sshoppen.dk

Anlægget kan altid betjenes på alarmpanelet eller i appen, også når fjernbetjeningen ikke virker. 

 

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen og kontrolcentralen bliver informeret.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.
Backup-batteriet har ca. 4-5 timers levetid, og genoplader automatisk, når strømmen re-etableres.

Det er kundens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan re-etableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Spørgsmål til G4S SMARTalarm

Hvordan kan jeg betjene min alarm?

Du kan betjene din alarm via app / pc / fjernbetjening. Du kan hente appen til mobilen og exe-fil til pc længere oppe. Fjernbetjeninger køber du i www.g4sshoppen.dk.

Virker min alarm stadig, hvis jeg opsiger min fastnettelefon?

Din alarm sender via mobilnettet (GSM) og internettet. Du kan derfor godt opsige fastnet telefonforbindelsen.

Kan jeg have kæledyr/robotstøvsuger, når jeg har alarm?

Har du husdyr, kan du vælge at få en særlig PET-sensor til din alarm, som tillader husdyr op til 30 kg. frit kan færdes i boligen, mens alarmen er tilkoblet.
Man kan som alternativ dertil, opsætte anlægget til at have Skalsikring, hvorved f.eks. større eller flere husdyr kan færdes frit i i boligen.  

En G4S vagt eller montør, går ikke ind i en bolig, hvor der forefindes hund, uden denne er under opsyn.

En robotstøvsuger kan ”agere” som husdyr, køre ind i ting, som derved bevæger sig og aktiverer sensoren. 
Er du i tvivl om robotstøvsugeren aktiverer alarmen, kan du tilkoble anlægget, placere dig et sted, hvor du ikke fanges af rumsensorerne og så lade støvsugeren udføre det ønskede. 
Går alarmen i gang, kan du straks derefter frakoble alarmen og en PET-sensor eller skalsikring er nødvendig.  
Ønsker du at ændre dit anlæg pg.a. du har fået husdyr eller robotstøvsuger, kan du kontakte G4S via kundeservice@dk.g4s.com 

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Alarmen har været i gang. Hvad nu?

Har du frakoblet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Lykkes det dig ikke at frakoble alarmen, vil G4S kontrolcentral kontakte dig. Du skal altid oplyse det aftalte kodeord, når du taler med kontrolcentralen. Derfor er det vigtigt, at alle brugere kender kodeordet.  

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

 Send en e-mail til data@dk.g4s.com med dine rettelser samt dit navn, telefonnummer samt gerne et anlægsnummer, så ringer vi dig op. Husk at du skal oplyse dit kodeord.

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Ved ferie kan du skrive til os på data@dk.g4s.com 
- husk at oplyse dit anlægsnummer.

Du vil efterfølgende modtage en kvittering på mail, når de ønskede oplysninger er opdaterede.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Få opgraderet din alarm

I G4S har vi haft flere forskellige alarmer til hjemmet. Har du allerede en G4S alarm og er du interesseret i nyere alarm systemer, så kan du få opgraderet din alarm til den nye SHIELDalarm. 

Ring 70 200 300 og hør mere.

Har du brug for teknisk hjælp til din alarm?
Vi er klar til at hjælpe dig:
Mandag - fredag: 7 - 22 | Lørdag - søndag: 8 - 22

Ring 70 33 00 40

Skriv og få hjælp til alarmen